Őszi leveles fülbevaló sörösdobozból



Történt az, hogy valami logikailag teljesen érthetetlen, fura módon találtam itthon három üres sörösdobozt. (Nyilván nem én ittam meg, hiszen a jó kislányok nem isznak sört :D)

Megláttam a színeket a dobozokon, és egyből bekattant, hogy ebből márpedig színátmenetes szőlőleveles fülbevaló lesz, punktum.

Előkaptam mindent, amire szükség volt hozzá, és nekiláttam. Csak az ékszerláncra való ráeszkábálás közben kerültem egyetlen egyszer "idegállapotba", de mivel láttam a végeredményt, nem adtam fel. Szerintem megérte :)

Figyelem!

Az elkészítés nem rizikómentes, ezért figyeljünk oda, legyünk óvatosak, és viseljünk megfelelő védőeszközöket, használjuk megfelelő szerszámokat! Csak felnőttek lássanak hozzá!

Amire szükség lesz az elkészítéshez:
  • sörösdoboz 
  • lemezvágó olló 
  • védőszemüveg 
  • védőkesztyű 
  • lyukasztó 
  • domborító szerszám 
  • rajzszög 
  • ékszerlánc 
  • ékszerkarika 
  • fülbevaló akasztó 
  • fogó 
  • opcionális: akrillakk 
Ahogyan készül:

A lemezvágó olló segítségével a sörösdobozról eltávolítjuk az alsó és felső részt, és középen kettévágjuk a palástot, így egy téglalap formájú fémlapot kapunk. Viseljünk védőkesztyűt, és védőszemüveget, mert a fém éles, és a felpattanó fémszilánkok balesetet okozhatnak! Bánjunk az ollóval és a fémmel óvatosan, ügyeljünk arra, hogy nehogy megvágjuk magunkat!

Keressük meg azokat a részeket a fémlapon, amilyen színeket használni szeretnénk a fülbevaló részeihez, majd a lyukasztóba téve vágjuk ki a leveleket.

A leveleket kilyukasztjuk egy rajzszög segítségével, hogy az ékszerkarikákat át tudjuk majd fűzni rajtuk. A leveleket megfordítjuk, és a hátoldalán levélerezet-mintát domborítunk bele, majd a lánchoz erősítjük a azokat a karikákkal.


Végül a legfelső láncszemhez erősítjük a fülbevaló akasztóját.


 


Tipp: ha a leveleket kilyukasztás után lekenjük akrillakkal, a fülbevalónk tartósabb lesz.

Megjegyzések