Adventi ajtódísz | Havas házikó



A szabvány ajtódísz koszorúkon túl másban is lehet gondolkodni, nem feltétlenül csak a szokványos, kerek formák mutatnak jól vendégüdvözlő ajtódekorációként. Az alapként használt cuki kis falapból készült szívecskés előre kivágott házikót a kik-ben találtam 290 Forintért, a többi hozzávaló már otthon volt, ágakat, terméseket találtam, legalább egy darab ragasztópisztoly a legtöbb diy-megszállottnál van otthon, ahogy akrilfesték is. Az effektpasztát saját kezűleg kevertem, a léc pedig egy másik projekt maradványa. Így nagyjából nullköltségvetésből sikerült készíteni egy aranyos ajtódekort.

Nem is túl bonyolult elkészíteni, tetszőlegesen variálhatod a színeket, az ajtód, az ízlésed, és a környezet színéhez alakíthatod.

Ráadásul egy házilag elkészíthető effektpaszta receptet is tartalmaz a poszt.

Hozzávalók:

  • fa házikóforma
  • fehér akrilfesték és alapozó festék
  • struktúrpaszta vagy hópaszta
  • 4 cm-es hosszú ágak, vagy fakéregdarabok
  • 10 mm vastag 20 mm széles fenyőfaléc
  • (mű)termések, levelek, bogyók
  • ragasztópisztoly+stift
  • képakasztó

Elkészítés:



Tervezd meg a házikó tetőrészét, és a havas részeket. Vidd fel a tetőrészre a hópasztát vagy struktúrpasztát.


Nincs otthon? Nem baj! Készíts magad hópasztát!
A házilag készített hópaszta recept egyszerű, és könnyen összedobható:
Keverj össze két evőkanálnyi fehér étkezési keményítőt egy mokkáskanálnyi fehér akrilfestékkel, és annyi barkácsragasztóval, hogy kenhető, nem túl folyós masszát kapj. Egy spatulával, vagy kenőkéssel vidd fel a kívánt részekre, és hagyd teljesen megszáradni. Ha marad a pasztából, tárold légmentesen záródó dobozban. Keverhetsz bele glittert is, vagy csillogó pigmentet, ha csillogó effektust szeretnél.


Alulra erősíts fel egy lécet a házikó teljes szélességében. Mivel az én lécem vékony volt, így két darabot egymáshoz ragasztottam faragasztóval, majd ezeket szintén faragasztóval a házikó alaphoz ragasztottam, és teljes száradásig pillanatszorítókkal rögzítettem. 




Fesd le a házat a havas részek kivételével akrilfestékkel, tetszőleges színnel. Azért utólag csináltam, mert a struktúrpasztát, vagy a ragasztót félő, hogy ledobná az akrilfesték.


Ragassz vagy szögelj a lécre merőlegesen sorban ágakat, mintha kerítés lenne. Száradás után tetszőlegesen matt vagy fényes akrillakkal kend le a házikót, hogy időjárásálló legyen.

Végül ragassz fel a házikó aljához a „kerítés” mögé terméseket, leveleket, bogyókat úgy, hogy a „kerítés” mögül kikandikáljanak.



Erősítsd fel a képtartót a házikó hátuljára, hogy fel tudd helyezni a kiszemelt helyre.

Ugye, hogy nem is bonyolult?





Megjegyzések