Pixel szív fali dekor fából



Namost. Szögezzük le, hogy én nem vagyok kocka (de.) Nem vagyok megszállott (de.) Nem játszom sem konzolos sem számítógépes játékokat (de.) Nem rajongok szuperhősökért sem. (de.) Szóval igen. Úgyhogy mondhatjuk rám is, mint bárki másra, aki egy vagy több adott dolog, vagy téma iránt rajong, és a rajongása meghalad egy szintet, hogy kocka. És egy barkácsmegszállott kockalánynak mi kerülhet dekorként a falára? Természetesen 8bites pixelszív a videojátékok hőskorából. Nyilván mindenki emlékszik a Super Mariora, Paratrooper-re, vagy  Pacman-re. Space Invaders? Megvan? Ugyehogy :) Igazi oldschool játékok ezek, én imádtam. A grafika is menő volt - akkoriban. Én máig imádom  a pixelekből kirakott képeket, igazi retro hangulat, és nosztalgikus egyben.

Igazából egy hatalmas ugyanilyen pixelszívet szeretnék majd a nappaliba, úgyhogy ez lett a prototípus - miniben.

Mutatom, hogyan készült.


Hozzávalók:

  • 2cm*2cm-es fenyőléc, vagy 41 db azonos méretű fakocka
  • fűrész
  • csiszolóvászon
  • fekete furnérlemez
  • faragasztó vagy ragasztópisztoly
  • fekete, piros, és fehér akrilfesték
  • képakasztó

Elkészítés:

Levágtam 41 db a léc szélességével megegyező hosszúságú részt, így kockákat kaptam. Lecsiszoltam csiszolóvászonnal a vágásszéleket.





Kiraktam a mintát, a végső szív forma így néz majd ki:


Befestettem pirosra, bordóra, fehérre, és feketére a kockákat.
Pirosból 15 db, bordóból 6 db, fehérből 2 darab, feketéből 18 darab kell.


Teljes száradás után soronként összeragasztottam a kockák oldalát, majd ezután a sorokat is egymáshoz ragasztottam ragasztópisztoly segítségével.

Ezután a furnéron körberajzoltam a végleges szívformát, és fűrésszel leszabtam a furnért kb 2-3 mm ráhagyással. A furnérlemez vágásszéleit fekete alkoholos filccel, vagy akrilfestékkel is körbefestheted. Ráragasztottam a kockák hátoldalát a furnérra.



Végül a furnér hátoldalára felragasztottam egy képakasztót, és felkerült a falra egy szög segítségével.



Portalanítás után lekenheted lakkal, hogy tartósabb legyen. Et voilá. 

Ha hármat készítesz, azokat egymás mellé téve egy life bart kapsz (kevésbé kockák kedvéért és kissé leegyszerűsítve: a life bar, vagy health bar az a kis sáv, ami a játékban a karakter életerejét mutatja) .
Dekorációnak ideális gyerekszobába is. 
Én a konyhába teszem, mert egyrészt infantilis vagyok, másrészt jókedvvel tölt el, ha ránézek, harmadrészt illik a színösszeállításhoz. És ne feledd: kockulni néha jó!


Megjegyzések